JavaScript Выключен! Пожалуйста включите JavaScript для корректной работы сайта!

Як вибрати галогенові лампи для автомобіля: Повне керівництво

  • 06 October 2024 15:36:59
  • Views: 32

Асортимент світлодіодних автоламп у магазинах на кінець 2024 року досить великий, але якісних лед ламп, таких як EA Light, мало. Щоб вибрати світлодіодну лампочку, необхідно витратити чимало часу, щоб розібратися в цьому. Хтось шукає відгуки тих, хто вже купив, і намагається за ними підібрати. Але 99% відгуки пишуть автолюбителі, які зі світлодіодними лампочками зіткнулися вперше, як і ви, і теж не знають вимог до них і нормативів. Тому багато хто шукає хороші галогенові лампи, у яких передбачають збільшення світла на дорозі або підвищену потужність. Перед тим як зробити заміну галогенових лампочок на світлодіодні, розповім їхні реальні параметри. Сподіваюся, вам буде зрозуміло, які галогенки реально хороші і підходять для авто.

Іноді найпопулярніші моделі не варті тих грошей, які за них просять, обіцяючи підвищену яскравість.


Основні характеристики

Кожен виробник бореться за те, щоб продати якнайбільше галогенових ламп для авто. Варто звернути увагу, що деякі виробники, вказуючи неймовірні параметри до них. Знамениті бренди стежать за якістю і пишуть реальні параметри.  На ринок приходять і китайські лампочки за ціною в 3-5 разів нижчою, але у яких термін служби і світловий потік як у Бош і Осрам. 


Технічні характеристики:

  • потужність;
  • колірна температура;
  • термін служби;
  • світловий потік;
  • дальність.  

Найкращі моделі вирізняються доволі високою ціною, штатні бувають також хороші. Найпотужніші роблять із цоколями H4,H7, H11.


Потужність

Найвідоміша і найзрозуміліша характеристика, з якою знайомі всі за лампочками розжарювання.  Якщо автолампа не зі стандартної серії, то всі красиві показники на упаковках рекламні, справжніми є тільки цифри, що мають назву «Характеристики».  Споживана потужність у межах одного цоколя практично однакова, залежить від напруги в електричній мережі вашого авто. На упаковці як маркетинговий хід вказують, що світить на 90W, водночас реальна 55W. Філіпси і Осрам роблять заміри енергоспоживання при 13,2 Вольт, це середня напруга в автомобілі. Наприклад, на Дастері при зарядженому акумуляторі напруга 14,2 Вольт при ввімкненому ближньому. Увімкнення підігріву дзеркал, стекол і сидінь знижує до 14В.


Звичайно, випускаються моделі на реальні 90W для підготовлених автомобілів, але їх можна використовувати тільки за містом. У звичайний авто такі ставити не можна:

  • проводка не розрахована на таке навантаження;
  • генератор і система живлення не потягнуть таке споживання;
  • відбивач в авто нагріватиметься сильніше, тому швидко потьмяніє і фара буде на викид.
  • отримаєте шкоди більше ніж користі.

За моїми вимірами штатна галогенка гріється до 350 градусів, був випадок задимлення термопари. За потужності 90W вона прогріється приблизно до 500°, покриття відбивача на таке не розраховане. Для експлуатації в місті її необхідно ставити в лінзу, інакше ви будете сліпити зустрічних цим прожектором.

Колірна температура

Багато хто вважає еталоном хорошого освітлення ксенонові лампи, яких у них ніколи не було. Зазвичай будь-яке джерело світла нейтрально білого кольору на 4300К, 5000К, 6000К вони називають ксеноном. У реальності схожим на ксенон можна називати джерело світла на 2800-3200 люмен. У темний час доби чутливість ока до білого світла на 5000К - 6000К зростає на 50% -80%. Цей показник залежить від вашого віку та стану зору. Зі зміною чутливості ока ви стикаєтеся, коли заходите в темне приміщення. Через деякий час око адаптується і ви починаєте розрізняти предмети. Щоб прирівняти галогенки і ксенон, колірну температуру маркують як «Ефект ксенону» (Xenon Effect), а не «нейтрально біле світло».

Та й хвалиться зручніше, мовляв у мене галогенові лампочки з ксеноном.

Для отримання білого кольору на 5000К від галогенки колірної температури 3100К використовують синє напилення. Напилення працює як світлофільтр, затримуючи жовтий у спектрі випромінювання, при цьому люмени знижуються. Наприклад, для цоколя H11 світловий потік зазвичай дорівнює 1500 люмен, з напиленням виходить близько 1000лм. Втрати досить значні, але помножимо 1000лм на коефіцієнт 65% (середнє між 50% і 80%) для білого, отримаємо 1650лм. Виходить з напиленням нейтрально білий буде висвітлювати як1650лм звичайних, теплих 3100К. Різниця всього в 150лм, але за рахунок білого здається, що висвітлює набагато краще. Наші очі віддають перевагу нейтральному денному, при такому освітленні звичніше розрізняти предмети. Як ви бачите, автолампі на 1000лм 4300К дуже далеко до ксенону на 2800лм 4300К, різниця практично 300%.

Інший спосіб отримання ксенонового ефекту це пережарювання спіралі галогенного джерела. Навантаження на спіраль значно зростає, ресурс знижується до 150 годин, часто виходять з ладу. Якість у фірмових Філіпсів і Осрам стабільна, їх перевіряють за європейськими вимогами контролю якості. У китайських брендів Clearlight, Shoe-me синє напилення відпадає через 2 місяці, у деяких колба тріскається, дохнуть за 1-2 місяці. Звичайній людині складно уявити, що на галогенці, яка складається з колби і нитки, можна якось заощадити.


Термін служби

Хоч виробники запевняють покупців у тому, що це не грає ролі на якість, поліпшені галогенки працюють не довго. Наприклад, Philips Night Braker підвищеної яскравості максимум 6 місяців. Китайські аналоги 1-2 місяці. Стандартні моделі, які штатно встановлюються на автомобільних заводах, мають термін роботи 800-1000 годин. Термін експлуатації може скоротити поганий контакт по лінії живлення. Не всі фари абсолютно герметичні, на Дастері вони часто потіють, конденсат накопичується на склі. Волога потрапляє на електричні контакти і вони закисають, гниють дроти і відвалюються. У цьому ми переконалися, коли купили фари з цоколями H1, H4, H7, H11 для тестування світлодіодних автоламп. Особливо погані копії від китайського бренду Depo, який випускає копії фар і ліхтарів. Метал низької якості, половина контактів швидко заіржавіла і згнила.


Світловий потік

Величину світлопотоку за цоколями практично ніхто не знає, в основному як головний показник використовують потужність. Недобросовісні продавці продовжують впарювати світлодіодні автолампи, потік яких нижчий, ніж у галогенних. Якщо у двох джерел різна колірна температура, то практично неможливо визначити світловий потік на око.  

Таблиць яскравості галогенок.

Нове позначення
Старе позначення
 Яскравість штатної, Люмен
H1
H1
 1500
H4
H4
1000/1600
H7 
H7
 1500
H8 
H8
800
H9 
H9
2000
H11 
H11
1350
H16
він же PSX24W
 550
 H27
880, 881
700
HB3
9005
1600
HB4
9006
1300

Цей показник ви можете використовувати при виборі та порівнянні різних моделей. Це найточніший і найнадійніший показник, який точно характеризує яскравість. Якщо вам обіцяють збільшення освітленості на дорозі на 70% порівняно зі стандартною, а світлопотік вищий тільки на 10%, то це брехня. Світлопотік має бути більшим, ніж у стандартної приблизно на ці ж 70%.

До нас звертаються багато автолюбителів, які скаржаться на погане ближнє світло на галогенках. Хтось кидається купувати лампи потужніші та дорожчі, наприклад популярні Osram Night Breaker Unlimited і Philips X-treme Vision або Light-X. Інші переходять на світлодіодні лампи для автомобіля.