Сильно загострилася тема використання ксенонового обладнання на автомобілях зі звичайними рефлекторними фарами, непередбаченими під установку ксенонових ламп - це гаряче обговорюється на форумах і серед автолюбителів. Всіх дратують всюдисущі автомобілі, що сліплять усіх «саморобним ксеноном».
Але ж лампа залишається головною причиною цієї біди.
Історичні відомості:
Найпершими з'явилися на світ ксенонові лампи типу D1R і D1S (об'єднані з блоком розпалювання), пізніше D2R і D2S - друге покоління ксенонових ламп, що поклали початок усім відомим на сьогоднішній день комплектам. Буква R в перекладі з англ. «Reflector» розуміє під собою використання лампи в рефлекторній фарі, а буква S в перекладі з англ. «Spotlamp» - в лінзованій відповідно.
Встановлення яскравих газорозрядних ламп автомобілів одразу впадали в очі, а захоплені власники таких іномарок захоплено описували переваги ксенонового світла.
Шляхом «популяризації» ксенону стало виробництво перехідників з цоколя D2R(S) на цоколі Н4 і т.д.
Але все ж у підсумку виходила занадто габаритна конструкція, через що доводилося ламати фару і «прилаштовувати» лампу стародідівським способом. Згодом було виготовлено лампу з цоколями для звичайних фар Н4, Н7 тощо. Першопрохідцями у виробництві стали компанії Кореї. Пізніше до «ксенонових перегонів» приєдналися компанії Китаю.
Начебто можна було б сказати, що враховано всі побажання водіїв - але і тепер будь-хто може купити потужне, а головне, доступне ксенонове світло. У підсумку ми і повертаємося в сучасний час до проблеми, з якої починали. Виробник перших ксенонових ламп (Philips) розробив їх для встановлення у спеціальні фари, одночасно розроблені для використання газорозрядних ламп, але, на жаль, подальший розвиток на цьому зупинився.
Переробка цоколя на лампі створила нову проблему: невідповідність джерела світла (капсули газорозрядної лампи) і точки фокусу фар автомобілів. Внаслідок чого система відбивачів фари не формує паспортний пучок світла, а сторонні засвічення сліплять зустрічні автомобілі. Але навіть якщо капсула ксенонової лампи потрапить у точку фокусу фари - це не вирішить проблеми.
Це все тому, що в лампі розжарювання джерело світла розпечена спіраль, а в газорозрядній - дуга відповідно. Тому у звичайних рефлекторних фарах порушується формування світлового пучка - світловий потік від ксенонової лампи йде не так, як на те розрахована фара.
Наступним кроком потрібно було зробити, після встановлення газонаповненої лампи в новий цоколь - це максимально наблизити характеристики світлового пучка від ксенону до характеристик звичайної галогенної лампи.
У наші дні єдина компанія, яка веде подібні розробки і домоглася успіху - це японська компанія АРР. Саме вони розробили і запатентували особливу форму колби лампи. У місці розташування газонаповненої капсули, колба має особливий приплив і ніби дублює форму капсули.
Таке рішення дало змогу переспрямувати світлові потоки, що йдуть від дуги, і сформувати світловий пучок практично подібний до світлового пучка, що виходить від спіралі звичайної галогенної лампи.
У звичайній ксеноновій лампі (компанії Philips) світловий потік, вироблений у сферичній капсулі, багаторазово відбивається від поверхні колби і створює безліч паразитних засвічень, тим самим, унеможливлюючи використання у звичайній рефлекторній фарі. Цю лампу розробляли і вона чудово працює в спеціально призначеній оптиці.
Отримана форма лампи АРР дає змогу сфокусувати рівний світловий пучок, без стороннього засвічення. Встановлюється і фіксується колба лампи в цоколі на заводі АРР виробляється на високоточному конвеєрі, що дає змогу домогтися стовідсоткової точності у фокусуванні.
Тому можна використовувати лампи АРР у звичайних фарах, призначених для простих галогенних ламп, крім того, на сьогодні, це єдина лампа у світі, вироблена спеціально для такого встановлення. Це новий крок еволюції автомобільних газорозрядних ламп - довгоочікуване третє покоління ксенонових ламп.
З появою ламп третього покоління проблема нерегульованих фар автомобілів пішла в минуле. Після переобладнання фар автомобіля на лампи АРР, потрібне регулювання, якщо його було порушено до установки або в процесі.
Купити ксенонові лампи APP в магазині автоаксесуарів evroauto.com.ua за посиланнями нижче: